Crash course: Kommunicera ditt hållbarhetsarbete

Destination Östersund lanserar kostnadsfri crash course i hur du kommunicerar ditt hållbarhetsarbete. Kursmaterialet är framtaget i samarbete med Marcus Ståhl, Fjällbyrån och erbjuds besöksnäringsföretag i Östersund, Krokom, Berg och Bräckes kommuner.

Materialet består av ett gäng korta filmklipp och en checklista för hur du kan väva in ditt hållbarhetsarbete som en naturlig del i kommunikationen med kunder och besökare. Klippen kan ses var för sig beroende på vad som är mest intressant för dig och din verksamhet, men totalt är det ca 45 minuter med tips om intro till hållbarhet, sätta mål, cirkulär ekonomi på 2 minuter, exempel och tips på vägen mot ökad konkurrenskraft hos den medvetna resenären. Den 14 maj hade vi även ett digitalt seminarium tillsammans med Fjällbyrån med temat ”Så ökar du din synlighet i digitala kanaler”, det spelades in och finns i anslutning till kurssidan. 

För att kostnadsfritt få länken till material och inspelning av seminariet – maila joanna.gustafsson@destinationostersund.se 

Insatsen görs inom ett delprojekt i Bättre Besöksnäring – datadriven och hållbar utveckling. Målet är att företag ska stärka sin förmåga att arbeta med upplevelse- och evenemangsutveckling med grund i hållbar affärs- och produktutveckling. Arbetet ska stärka företagens entreprenörskap och bidra till ökad attraktivitet för internationella kunder.

Projektet finansieras av Destination Östersund, Region Jämtland Härjedalen och Europeiska Regionala Utvecklingsfonden.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!