Var lokal med Local is The New Black!

Black Friday står för dörren och trots ett annorlunda år så rustar sig näthandeln för rekordförsäljningar. Vi vill tillsammans med er få fler kunder att tänka kring sina köpbeslut och välja att handla lokalt här i Östersund.

Vi uppmanar er att den 27 november premiera kunderna som handlar i city på olika sätt. Tex genom att bjuda på kaffe, en goodiebag, lite godis, spela musik och självklart ge oklanderlig service. Det är upp till var och en vad man vill lyfta. För att verkligen uppmärksamma ”Local is the New Black” gjordes 2019 en väggmålning av loggan för Local is the New Black på Mårtens Torg mitt i city, målad av konstnären Henrik Ljusberg. 

Pappersåsar med loggan på samt ballonger och små godisautomater är något vi gratis erbjuder till de butiker som vill bjuda sina kunder på något extra den  27 november. Dessa kommer att finnas att hämta på Turistcenter och man meddelas när de har levererats till oss (se öppettider här). Vi ser även möjligheter att spinna vidare på konceptet och använda det i olika sammanhang resten av året för att lyfta lokala butiker i Östersund.

Vad kommer vi göra i Östersund?

Så klart kommer det finnas erbjudanden i butikerna och tillsammans med Cityplay kommer vi att promota för kampanjen att få kunden att ta del av lokala erbjudanden. Vi vill därför få in vad för aktivitet eller erbjudande just Er butik kommer att ha under dagen.

Dessa erbjudanden/aktiviteter skickar ni enkelt in via det mail er butik fått från Cityplay (GoLoyal). Alla erbjudanden och aktiviteter läggs upp i Cityplay-appen där kunden enkelt hittar alla butikers och restaurangers happenings samlade på ett och samma ställe. Viktigt att detta skickas in i tid för att det ska bli bra! 

Om ni som butik redan har ett inlogg till ert butiksadmin hos Cityplay kan ni själva logga in där och redan nu fylla i ert erbjudande. Är ni inte med i Cityplay eller inte har skapat ett butiksadmin ännu? Hör av er till oss på info@destinationostersund.se så hjälper vi er. 

Pga rådande restriktioner och råd under den pågående Covid-19 pandemin rekommenderar vi alla butiker och restauranger som kommer att ha erbjudanden under Local is the New Black att ha dessa under längre tid än endast den aktuella dagen. Detta för att ge kunder och gäster möjligheten att shoppa lokalt utan att behöva trängas på stan, utan kunna ta del av samma erbjudande under hela veckan och fortsätta stötta den lokala handeln på ett coronasäkert sätt. 

Visit Östersund / Destination Östersund, Calle Hedman

CALLE HEDMAN
Centrumutvecklare

Visit Östersund / Destination Östersund, Hanna Sjöberg

HANNA SJÖBERG
Projektledare

Fakta om Local is The New Black:

• Local is The New Black är en kampanj riktad för att uppmuntra den lokala handeln under Black Friday, men även resterande året.


• Idéen föddes på ett marknadsmöte hos Helsingborg City 2019. Destination Östersund nappade på den utsträckta handen från Helsingborg om att hänga på konceptet. I skrivandets stund är det nu närmare 30 städer i Sverige som alla kommer köra ”Local is The New Black” konceptet.

Inte fått något mail?

Då kan du enkelt skapa ett erbjudande själv genom att logga in på din butiks-admin och där fylla i fälten under “Erbjudanden”.  Behöver du support? Kontakta ostersund@cityplay.se så hjälper de snabbt till!

Inte ansluten till Cityplay?

Skicka ett mail med ditt intresse till ostersund@cityplay.se med vilket företag det gäller så hjälper dom till att ansluta din butik, restaurang, salong etc till appen och du kan enkelt skapa stämpelkort och erbjudanden till dina kunder.

AKTUELLT