Var lokal med Local is The New Black!

Black Friday står för dörren och trots ett annorlunda år så rustar sig näthandeln för rekordförsäljningar. Vi vill tillsammans med er få fler kunder att tänka kring sina köpbeslut och välja att lokalt här i Östersund.

Vi uppmanar er att den 27 november premiera kunderna som handlar i city på olika sätt. Tex genom att bjuda på kaffe, en goodiebag, lite godis, spela musik och självklart ge oklanderlig service. Det är upp till var och en vad man vill lyfta. För att verkligen uppmärksamma ”Local is the New Black” gjordes 2019 en väggmålning av loggan för Local is the New Black på Mårtens Torg mitt i city, målad av konstnären Henrik Ljusberg. 

Pappersåsar med loggan på samt ballonger och små godisautomater är något vi gratis erbjuder till de butiker som vill bjuda sina kunder på något extra den  27 november. Dessa finns att hämta på Turistcenter från och med ??? (se öppettider här). Vi ser även möjligheter att spinna vidare på konceptet och använda det i olika sammanhang resten av året för att lyfta lokala butiker i Östersund.

 

Vad kommer vi göra i Östersund?

Så klart kommer det finnas erbjudanden i butikerna och tillsammans med Cityplay kommer vi att promota för kampanjen att få kunden att ta del av lokala erbjudanden. Vi vill därför få in vad för aktivitet eller erbjudande just Er butik kommer att ha under dagen.

Dessa erbjudanden/aktiviteter skickar ni enkelt in via det mail er butik fått från Cityplay (GoLoyal). Alla erbjudanden och aktiviteter läggs upp i Cityplay-appen där kunden enkelt hittar alla butikers och restaurangers happenings samlade på ett och samma ställe. Viktigt att detta skickas in i tid för att det ska bli bra!

Hemligheter...

Mer info om vad som händer i Östersund kommer inom kort.

Visit Östersund / Destination Östersund, Calle Hedman

CALLE HEDMAN
Centrumutvecklare

Fakta om Local is The New Black:

• Local is The New Black är en kampanj riktad för att uppmuntra den lokala handeln under Black Friday, men även resterande året.

• Idéen föddes på ett marknadsmöte hos Helsingborg City 2019. Destination Östersund nappade på den utsträckta handen från Helsingborg om att hänga på konceptet. I skrivandets stund är det nu närmare 30 städer i Sverige som alla kommer köra ”Local is The New Black” konceptet.

Inte fått något mail?

Då kan du enkelt skapa ett erbjudande själv genom att logga in på din butiks-admin och där fylla i fälten under “Erbjudanden”.  Behöver du support? Kontakta ostersund@cityplay.se så hjälper de snabbt till!

Inte ansluten till Cityplay?

Skicka ett mail med ditt intresse till ostersund@cityplay.se med vilket företag det gäller så hjälper dom till att ansluta din butik, restaurang, salong etc till appen och du kan enkelt skapa stämpelkort och erbjudanden till dina kunder.

AKTUELLT