Interaktiva träffar för produktutveckling våren 2024

Våren 2024 välkomnas besöksnäringsföretag i Östersund, Krokom, Berg och Bräckes kommuner att tillsammans få rådgivning och inspiration inom produktutveckling, paketering och marknadsföring för att nå rätt målgrupp, stärka sitt hållbarhetsarbete och attraktivitet. Träffarna sker digitalt för att tillgängliggöra för så många som möjligt och du kommer få kunskap, inspiration och möjlighet till öppen rådgivning i grupp tillsammans med andra företag inom besöksnäringen och workshopledaren för respektive träff.

Det interaktiva formatet innebär en kortare föreläsning med goda exempel för att skapa inspiration, innan majoriteten av tiden är öppen för samtal, diskussioner och frågeställningar mellan deltagare och workshopledaren. Inför träffen kommer du att få några frågor skickade till dig som kan hjälpa till att väcka egna frågor och funderingar som du vill diskutera med gruppen.

Torsdag 11 april kl. 09:00-10:30

Skapa upplevelser som verkligen säljer och få inspiration och råd till din produktutveckling tillsammans med andra företagare och Marcus Eldh. Exempel på ämnen som berörs: skapa konkreta erbjudanden, innehåll, hållbarhet, storytelling och målgruppsanpassade aktiviteter.

Se info längre ner om du vill se sammanfattande film om träffens tema. 

Torsdag 25 april kl. 09:00-10:30

Denna träff med Marcus Eldh handlar om hur du skapar paket tillsammans med andra och får samverkan att fungera. Exempel på ämnen som berörs: hitta samarbeten som alla tjänar på, sälj kompletta produkter, avtal, prissättning, paketreselagen och resegarantilagen.

Se info längre ner om du vill se sammanfattande film om träffens tema. 

Tisdag 14 maj kl. 09:00-10:30

Denna träff tillsammans med Marcus Ståhl från Fjällbyrån handlar om hur du förbättrar din synlighet i digitala kanaler för att marknadsföra din upplevelse, paketering eller evenemang. Exempel på ämnen som berörs: kommunicera och marknadsför din produkt/paketering, trender, så bokar svensken sin semester, vikten av att sätta mål, kort om statistik, handfasta tips.

Denna träff spelades in och finns i anslutning till vår Crash course med Fjällbyrån för hur du kommunicerar ditt hållbarhetsarbete. 

Film med Marcus Eldh – Skapa upplevelser som verkligen säljer

Fem framgångsfaktorer när du ska skapa och sälja upplevelser. På 20 minuter får du smarta tips om målgruppstänk, prissättning, hur du använder kundrecensioner m.m. För att kostnadsfritt få länk till filmen – maila joanna.gustafsson@destinationostersund.se

Film med Marcus Eldh – Skapa samarbeten och paket med andra

Hur man kan jobba med paketering och samarbeten med andra. På 14 minuter får du tips kring lösningar på vanliga utmaningar kring paketering, inspirerande exempel på hur andra gjort samt framgångsfaktorer.

För att kostnadsfritt få länk till filmen – maila joanna.gustafsson@destinationostersund.se

Har du frågor? Kontakta joanna.gustafsson@destinationostersund.se eller joakim.kihlberg@destinationostersund.se.

Träffarna arrangeras inom projektet Bättre Besöksnäring – datadriven och hållbar utveckling. Målet med detta delprojekt är att företag ska stärka sin förmåga att arbeta med upplevelse- och evenemangsutveckling med grund i hållbar affärs- och produktutveckling. Arbetet ska stärka företagens entreprenörskap och bidra till ökad attraktivitet för internationella kunder.

Projektet finansieras av Destination Östersund, Region Jämtland Härjedalen och Europeiska Regionala Utvecklingsfonden.

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!