Svenskars digitala beteende

Fler bokningar och nöjdare kunder genom smarta, digitala val

Sverige och alla nordiska länder är starkt digitaliserade, med pandemin har digitaliseringen stärkts ytterligare. Aktiviteter som chattgrupper online och digitala fikastunder har gjort att många fler nu fått en större vana vid att använda olika digitala tjänster. Ett ökat krav på förbokning har även uppmuntrat fler till att söka upp upplevelser digitalt inför sin semester.

Den här rapporten visar att svenskar i åldersgrupperna 16-65+ nu är online. Digitaliseringen påverkar oss och svensken använder idag internet i många olika delar av sin vardag för att söka information, konsumera media samt köpa produkter och tjänster. Via digitala sociala nätverk håller svensken kontakt med släkt och vänner och via streamingtjänster laddas musik och film ner.
Digitala karttjänster används för att hitta information om olika platsers utbud, öppettider och recensioner.

Läs mer i Visit Swedens rapport

Prenumerera på vårt nyhetsbrev!